Chien de la Rue:

Wij realiseren ons, dat we niet alle kansarme honden in het buitenland kunnen redden. Toch zijn er zo veel leuke honden in Roemenië, dat wij het stigma van ‘de straathond’ om willen buigen naar iets heel positiefs. Wij hebben in de afgelopen jaren zoveel honden een tweede kans kunnen geven en gezinnen dolgelukkig mogen maken met vele super leuke, sociale en lieve honden, dat wij niet meer spreken van een ‘straathond’, maar van een ‘Chien de la Rue’. Kijk voor meer informatie op www.chiendelarue.nl

chab_overons_webHondenopvang

Via hondenopvang.nl willen wij u graag begeleiden in het vinden van een gekwalificeerde liefdevolle hondenverzorger voor uw hond. Door gebruik te maken van het netwerk van Hondenopvang.nl, kiest u voor de beste Hondenverzorger en steunt tegelijkertijd kansarme honden in binnen- en buitenland.

Hondenopvang is een non-profit initiatief en actief donateur van Stichting Le Woef.  Als donateur kunt u kosteloos gebruik maken van het netwerk Hondenverzorgers.  Alle hondenverzorgers uit ons netwerk hebben wij zelf geselecteerd en hebben voldoende  kennis en ervaring. Wij zijn ervan overtuigd dat uw trouwe viervoeter bij hun in zeer goede handen is. Graag nodigen wij u uit om hierover meer te lezen op www.hondenopvang.nl

Hondenresort Le Woef:

Chabeli heeft eerst individueel jarenlang ervaring opgedaan bij o.a. hondenuitlaat services, kleinschalige hondenopvang en hondenasielen en is afgestudeerd als Kynologisch Instructeur met specialiteit ‘gedragstherapie’. Daarnaast volgt zij nog met grote regelmaat hondenworkshops. Inmiddels  kan Chabeli zich deskundig en zeer gepassioneerd hondenliefhebber noemen.

In 2014 heeft Chabeli, samen met haar vriend Maurice Kotte na een jaar van intensieve opbouw de mooiste plek voor iedere viervoeter gerealiseerd, namelijk Hondenresort Le Woef.

Met veel enthousiasme en liefde werken zij met dagelijkse gasten. Daarnaast is Chabeli erg actief in het geven van trainingen, workshops en gedragstherapie.“Het is een genot om te zien dat honden een steeds belangrijkere rol gaan spelen binnen het gezin”!  Daarom willen zij voor iedere hond de meest ideale hondenopvang creëren.

Acties:

Naast bovenstaande diensten, organiseren wij met regelmaat initiatieven om de (leef)omstandigheden van de honden in asielen in Roemenië en Spanje te verbeteren. Hieronder een korte beschrijving van een aantal acties die zijn geïnitieerd dor onze stichting.

Centre of Hope

Het eerste dierenziekenhuis in Roemenië waar niet alleen huishonden terecht kunnen, maar ook iedere zwerf en/of asielhond. Er worden dagelijks dieren gebracht in de meest barre condities. Maar met een groot, georganiseerd en liefdevol team staan ze altijd klaar om ieder dier te voorzien van welke zorg ze ook nodig hebben!

Zo kwam Stefan, de eigenaar van één van de asielen waar wij mee samen werken, hier regelmatig met honden die hij op straat vond. In November 2018 bracht hij ons naar de Centre of Hope. Hier werden wij rondgeleid door de eigenaar Dr. Aurelian Stefan. Samen met zijn broer hebben ze dit ziekenhuis in 2017 gebouwd. Wij werden zo enthousiast van deze organisatie en projecten dat wij namens Stichting Le Woef met liefde, iedere maand financieel wilde bijdragen!

Zo gezegd, zo gedaan! Sindsdien zijn wij sponsor van The Centre of Hope en helpen wij waar nodig is met projecten! Tevens is het de bedoeling dat wij samen met dit team meerdere keren per jaar een sterilisatiecampagne zullen organiseren. Dit houdt in dat er in slechts een paar dagen tijd, honderden dieren tegelijk worden gesteriliseerd! Dankzij de adopties van onze Chien de la Rue honden en onze donateurs zijn wij in staat om steeds meer van deze Projecten te ondersteunen!

Bekijk onderaan deze pagina de video, om een indruk te krijgen van onze Spayathon met dit team!

Zwerfhonden Vast Goed

Met grote regelmaat gaan wij naar Roemenië om de leefomstandigheden van de honden op straat en in de asielen te helpen verbeteren. Wij richten ons momenteel op 2 asielen; 1 in Boekarest en 1 in Bacau, die onze hulp het hardst nodig hebben.

Roemenië heeft met haar landklimaat erg strenge winters en hete zomers. Het is van groot belang dat de honden in de asielen kunnen schuilen voor de extreme kou en hitte. Alle financiële reserves van deze asielen zijn echter uitgeput, waardoor de omstandigheden in de asielen erbarmelijk zijn, zoals u kunt zien op de foto’s van ons project. Men richt zich alleen nog op primaire behoeftes van de honden en dat is hoofdzakelijk eten.
Wij steunen deze asielen met voedsel, maar hebben moeten aanzien dat de honden in de winter deels in de sneeuw moeten slapen en in de zomer kapot gaan van de hitte. Dit om het simpele feit, dat er een groot tekort is aan hokken. De hokken die er zijn, zijn helemaal kapot gevreten door hongerige honden en uitgeleefd. Hiervoor hebben wij het project ‘Zwerfhonden VastGoed” opgezet, waarvoor wij de Nederlandse vastgoed sector om hulp vragen.

Sterilisatieprojecten in Roemenië

Een land met teveel (zwerf)honden, waar maar één oplossing voor is!

Stel je eens voor; Er zijn 2 honden die zich voortplanten en een nestje pups krijgen. Deze krijgen vervolgens ook een nestje, en die pups uiteindelijk ook. Ga zo maar door. Na 6 jaar zit je dan op 67.000 honden die er niet waren geweest als wij die 2 honden hadden kunnen laten steriliseren.

Gedumpt en gestorven door bevriezing. Temperaturen van rond de -20 in de winterperiode in Roemenië is helaas geen uitzondering. Deze puppy’s hadden gewoonweg niet geboren moeten worden. Alleen dan was hun dit gruwelijke leed bespaard gebleven. Voor €25 had dit voorkomen kunnen worden.

Omdat wij ons maar beperkt fysiek in kunnen zetten op een aantal plaatsen waar de honden ons hard nodig hebben werken wij op andere plekken samen, met mensen die hun hondenhart op dezelfde plek hebben als wij.

Sinds November 2018 steunen wij dan ook The Centre of Hope. Zij richten zich op alle nodige medische zorg. Maar vooral op het steriliseren en castreren. Zo gaan er dagelijks tientallen onder het mes. Met grote regelmaat worden er zelfs sterilisatiecampagnes georganiseerd door dit RAR Team! Zo hebben wij in maart 2019 een campagne mogen begeleiden waar maar liefst 212 dieren steriel gemaakt zijn! Dit heeft ons zo gemotiveerd dat wij ernaar streven om dit meerdere keren per jaar te organiseren!