Ter Adoptie: Senior

Senior

In een hoekje van het asiel, oud en wijs,
Zat jij daar, met een blik stil en peinzend grijs.
Ruim tien lange jaren, elke dag weer,
Hoopte jij op die ene keer.

Jouw ogen, eens helder, nu zacht en vaal,
Vertellen stilletjes jouw levensverhaal.
Een jeugd vol ellende en verdriet.
Maar nog altijd een hart zo trouw.
Helaas moest je een leven lang wachten.
En kom je nu gauw.
De jaren verstreken als een stille stroom,
Maar vandaag glimt er iets speciaals in jouw droom.
Een hand strekt zich uit, een stem zo zacht,
“Kom maar, lieverd, je hebt lang genoeg gewacht.”
Stap voor stap, zijn jouw pootjes moe maar blij,
Elk stapje dichter bij jouw nieuwe thuis.
Een huis vol liefde, warm en fijn,
Na ruim tien jaar wachten..
Mag jij dit weekend…
Eindelijk bij jouw nieuwe familie zijn!

Deze oude(re) honden verdienen een thuis waar ze in rust en van alle comfort kunnen genieten, begeleid door de zorg en aandacht die ze nu niet krijgen, maar juist op hun oude dag zo nodig hebben.

Wil jij jouw huis & hart openstellen voor een SENIOR? Neem dan contact met ons op en begin aan een liefdevol nieuw hoofdstuk met een van onze dierbare senioren. Ons toegewijde team zal klaar staan om jullie te begeleiden bij het maken van deze bijzondere stap. Wij stellen er vast een aantal aan jullie voor:

**Onze pagina wordt regelmatig bijgewerkt, dus blijf op de hoogte van nieuwe mogelijkheden. Voor specifieke wensen of vragen kun je altijd contact met ons opnemen.

Scotty

Naam: Scotty
Leeftijd: 13 jaar
Informatie:
Scotty is een vrolijke, gezellige en sociale lieverd en past zich goed aan binnen de roedel. Hij is gek op slapen en de rustigheid zelf. Helaas heeft deze schat al het een en ander meegemaakt zoals je waarschijnlijk ook wel kunt zien. Hij mist een stukje van zijn oor en aan een voorpoot heeft hij maar een teentje waardoor hij soms op drie poten hinkt. Hij heeft 10 jaar in een open veld geleefd waar hij gevoerd werd door een gypsy dame. Hij kwam vaak op hun af als ze muziek aan het spelen waren op deze manier wist hij dat ze gezellig samen waren en dat er kans was op wat lekkers. Slim hè!

Monica

Naam: Monica
Geslacht: Teef (gesteriliseerd)
Leeftijd: 10 jaar
Informatie:
Monica zit al bijna haar hele leven in het asiel, ze is voorzichtig en wat schuwer in haar benadering naar vreemde mensen toe. Ook niet gek als je al heel wat hebt meegemaakt. Dit is in combinatie met haar leeftijd ook de reden dat ze altijd over het hoofd wordt gezien. Wij merken dat ze uit haar schulp kruipt als ze je eenmaal goed kent, het heeft dus echt de tijd nodig, maar het kan dus zeker wel. Wij zijn voor haar op zoek naar mensen die haar deze tijd, rust en ruimte gunnen, maar ook die haar een hoop liefde te bieden hebben. Ze zeggen niet voor niets een diamant moet je slijpen😉.

Maycee

Naam: Maycee
Geslacht: Teef (gesteriliseerd)
Leeftijd: 12 jaar
Informatie:
Lieve Maycee zit al een hele tijd in het asiel en wij begrijpen maar niet waarom. Ze heeft zoveel liefde te geven en met haar guitige snuitje pakt ze je zo in. Aan haar uiterlijk en karakter zal het in ieder geval niet liggen. Ze is onwijs lief en zachtaardig maar toch ook wel een beetje voorzichtig in haar benadering in het begin. Als ze je eenmaal vertrouwd, dan komt ze ook gezellig naar je toe voor een aai of een knuffel, maar wel op haar eigen tempo. Maycee is geen hond waar je nog uren mee kan wandelen of een cursus mee kan volgen, maar ze vindt het wel heerlijk om samen lekker rond te struinen. Echt een gezelligheidshondje! Het enige wat ze nog wenst is het vinden van een eigen thuis. Een plek waar ze haar laatste jaren er gewoon mag zijn omringd door warmte, gezelschap en liefde.

Baitatu

Naam: Baitatu
Leeftijd: 12 jaar
Informatie:
Lieve Baitatu zit al bijna zijn hele leven in het asiel, keer op keer wordt hij over het hoofd gezien en wij snappen maar niet waarom. Is het dan toch zijn leeftijd!? Wij hopen zo dat iemand hem nog een paar mooie laatste jaren gunt, dat hij het nog mag meemaken hoe een warme zachte mand aanvoelt, iemand die hem laat voelen wat houden van is en hem nog een paar mooie en liefdevolle momenten van aandacht voor hem alleen wil geven. Hij is gek op knuffelen en heeft zo onwijs veel liefde te geven.

Toby

Naam: Toby
Leeftijd: 9+ jaar
Informatie:
Werd gevonden op straat door onze collega, waar hij na een aanrijding voor dood werd achterhalen. Door de enorme pijn die hij voelde was hij niet meer in staat om op te staan om zichzelf te redden. Hij is wat onzeker en terughoudend van karakter. Dit resulteert dat de andere honden al gauw over hem heen walsen, maar dat laat hij rustig gebeuren. Hij is rustig en sociaal naar zijn soortgenootjes. Evenals naar katten. Hij zoekt een thuis waar hij zichzelf mag zijn en lekker verwend kan worden.

Lord

Naam: Lord
Leeftijd: 10 jaar
Informatie:
Formaat: 50 cm – 20 kg Lief, rustig, sociaal naar honden. Zoekt een rustig huis, met een tuin. Hij heeft weinig tanden, dus krijgt veelal zachtvoer.